Przedmiot działalności
“Każdy człowiek ma prawo do przeżywania sukcesu”
Szkoła jest miejscem, gdzie stwarza się warunki do nauki dla wszystkich dzieci. Przekazuje się tu wiedzę i kształtuje umiejętności, motywuje do sumiennej pracy, rozwija zainteresowania uczniów. Szkoła pomaga rodzicom w procesie wychowania. Wspiera rozwój ucznia, troszczy się o jego bezpieczeństwo i zdrowie, pokazuje jak pożytecznie spędzać wolny czas. Uwrażliwia na piękno świata, wprowadza w świat kultury i sztuki. Pielęgnuje tradycję szkolną, regionalną i narodową. Wspiera dziecko w trudnej sytuacji rodzinnej i materialnej oraz pomaga przezwyciężać niepowodzenia szkolne.
W naszych dążeniach kierujemy się dobrem ucznia, jego możliwościami i predyspozycjami. Uczymy przestrzegania norm społecznych, szacunku wobec innych oraz wzajemnej tolerancji i akceptacji. W stosunku do dziecka jesteśmy taktowni i dyskretni. Podążamy za wymogami współczesnej cywilizacji mając na uwadze wszechstronny rozwój osobowości ucznia.
Sylwetka Absolwenta:
Pragniemy, aby nasz absolwent:
· dbał o zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych,
· był aktywny, otwarty na świat, ludzi, przyrodę,
· znał siebie, akceptował swoje mocne i słabe strony,
· wyrażał swoje emocje w sposób społecznie
akceptowany,
· prezentował swoje zdanie i uzasadniał je,
· wywiązywał się ze swoich obowiązków i zadań,
· sprawnie komunikował się z innym,
· współpracował w grupie,
· był tolerancyjny,
· przejawiał gotowość niesienia pomocy innym,
· postępował zgodnie z przyjętymi zasadami etyki
i moralności,
· rozróżniał i oceniał uczynki dobre i złe w oparciu
o obowiązujący system wartości,
· dokonywał świadomych wyborów (był asertywny
i odpowiedzialny),
· szanował swój kraj i swoją małą ojczyznę,
· świadomie uczestniczył w kulturze, rozwijał
swoje zainteresowania i pasje,
· miał potrzebę uczenia się, wykorzystywał różne
źródła wiedzy,
· był dobrze przygotowany do dalszego etapu nauki.
1. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej. W realizacji tego zadania Szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.
2. Szkoła stwarza warunki do komplementarnego rozwoju: intelektualnego, etycznego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także ich możliwości psychofizyczne.
3. Szkoła zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowego planu nauczania, określonego odrębnymi przepisami.
4. Szkoła zapewnia każdemu uczniowi warunki niezbędne do prawidłowego i wszechstronnego rozwoju społecznego i intelektualnego oraz przygotowanie do kontynuacji nauki w gimnazjum.
5. Szkoła zapewnia uczniom pomoc psychologiczno–pedagogiczną na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
6. Szkoła zapewnia opiekę świetlicową dzieciom, których rodzice pracują zawodowo.
7. Szkoła organizuje naukę religii na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
8. Szkoła prowadzi klasy I–III z elementami pedagogiki Marii Montessori.
9. Szkoła organizuje nauczanie indywidualne dla uczniów wymagających szczególnej opieki w porozumieniu z Poradnią Psychologiczno–Pedagogiczną.
10. Szkoła umożliwia realizowanie indywidualnego toku nauki i ukończenia nauki w skróconym czasie.
11. Szkoła organizuje zajęcia pozalekcyjne dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów.
12. Szkoła umożliwia uczniom klas I–VI uczestnictwo w zajęciach specjalistycznych w zakresie reedukacji, logopedii, gimnastyki korekcyjnej lub terapii pedagogicznej.
13. W zakresie działalności dydaktycznej szkoła realizuje szkolne zestawy programów nauczania, a przez to w szczególności:
a) umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do ukończenia szkoły,
b) działa w kierunku rozwijania zainteresowań uczniów poprzez organizowanie
c) kół zainteresowań, imprez kulturalnych, imprez sportowych, konkursów,
d) zapewnia wszechstronną pomoc uczniom mającym trudności z opanowaniem treści programu nauczania.
14. W zakresie działalności wychowawczej szkoła:
a) służy rozwijaniu wśród uczniów miłości Ojczyzny,
b) kształtuje postawy osobowe i społeczne oparte na uniwersalnych zasadach etyki przygotowuje uczniów do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności, wskazuje alternatywy dla zagrożeń społecznych młodego człowieka,
c) upowszechnia zasady tolerancji, wolności sumienia i poczucia sprawiedliwości,
d) kształtuje postawy patriotyczne,
e) sprzyja zachowaniom proekologicznym,
f) umożliwia uczniom podtrzymanie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
g) szanuje indywidualność uczniów i ich prawo do własnej oceny rzeczywistości,
h) budzi szacunek do pracy, w tym także poprzez dobrze zorganizowaną pracę na rzecz szkoły i środowiska.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń