Przedmiot działalności

Przedmiot działalności

Misja i wizja

“Każdy człowiek ma prawo do przeżywania sukcesu”

Szkoła jest miejscem, gdzie stwarza się warunki do nauki dla wszystkich dzieci. Przekazuje się tu wiedzę i kształtuje umiejętności, motywuje do sumiennej pracy, rozwija zainteresowania uczniów. Szkoła pomaga rodzicom w procesie wychowania. Wspiera rozwój ucznia, troszczy się o jego bezpieczeństwo i zdrowie, pokazuje jak pożytecznie spędzać wolny czas. Uwrażliwia na piękno świata, wprowadza w świat kultury i sztuki. Pielęgnuje tradycję szkolną, regionalną i narodową. Wspiera dziecko w trudnej sytuacji rodzinnej i materialnej oraz pomaga przezwyciężać niepowodzenia szkolne.
W naszych dążeniach kierujemy się dobrem ucznia, jego możliwościami i predyspozycjami. Uczymy przestrzegania norm społecznych, szacunku wobec innych oraz wzajemnej tolerancji i akceptacji. W stosunku do dziecka jesteśmy taktowni i dyskretni. Podążamy za wymogami współczesnej cywilizacji mając na uwadze wszechstronny rozwój osobowości ucznia.

Profil Absolwenta

Sylwetka Absolwenta:


Pragniemy, aby nasz absolwent:

·        dbał o zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych,

·        był aktywny, otwarty na świat, ludzi, przyrodę,

·        znał siebie, akceptował swoje mocne i słabe strony,

·        wyrażał swoje emocje w sposób społecznie
     akceptowany,

·        prezentował swoje zdanie i uzasadniał je,

·        wywiązywał się ze swoich obowiązków i zadań,

·        sprawnie komunikował się z innym,

·        współpracował w grupie,

·        był tolerancyjny,

·        przejawiał gotowość niesienia pomocy innym,

·        postępował zgodnie z przyjętymi zasadami etyki
     i moralności,

·        rozróżniał i oceniał uczynki dobre i złe w oparciu
     o obowiązujący system wartości,

·        dokonywał świadomych wyborów (był asertywny
     i odpowiedzialny),

·        szanował swój kraj i swoją małą ojczyznę,

·        świadomie uczestniczył w kulturze, rozwijał 
    swoje zainteresowania i pasje,

·        miał potrzebę uczenia się, wykorzystywał różne
    źródła wiedzy,

·        był dobrze przygotowany do dalszego etapu nauki.

Zadania szkoły

1. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej. W realizacji tego zadania Szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.

2. Szkoła stwarza warunki do komplementarnego rozwoju: intelektualnego, etycznego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także ich możliwości psychofizyczne.

3.  Szkoła zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowego planu nauczania, określonego odrębnymi przepisami.

4.  Szkoła zapewnia każdemu uczniowi warunki niezbędne do prawidłowego  i wszechstronnego rozwoju społecznego i intelektualnego oraz przygotowanie do kontynuacji nauki w gimnazjum.

5.  Szkoła zapewnia uczniom pomoc psychologiczno–pedagogiczną na zasadach określonych odrębnymi przepisami.

6.  Szkoła zapewnia opiekę świetlicową dzieciom, których rodzice pracują zawodowo.

7.  Szkoła organizuje naukę religii  na zasadach określonych  w odrębnych przepisach.

8.  Szkoła prowadzi klasy I–III z elementami pedagogiki Marii Montessori.

9. Szkoła organizuje nauczanie indywidualne dla uczniów wymagających szczególnej opieki w porozumieniu z Poradnią Psychologiczno–Pedagogiczną.

10.   Szkoła umożliwia realizowanie indywidualnego toku nauki i ukończenia nauki w skróconym czasie.

11.  Szkoła organizuje zajęcia pozalekcyjne dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów.

12.   Szkoła umożliwia uczniom klas I–VI uczestnictwo w zajęciach specjalistycznych w zakresie reedukacji, logopedii, gimnastyki korekcyjnej lub terapii pedagogicznej.

13.   W zakresie działalności dydaktycznej szkoła realizuje szkolne zestawy programów nauczania, a przez to w szczególności:

a)    umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do ukończenia szkoły,

b)   działa w kierunku rozwijania zainteresowań uczniów poprzez organizowanie

c)    kół zainteresowań, imprez kulturalnych, imprez sportowych, konkursów,

d)   zapewnia wszechstronną pomoc uczniom mającym trudności z opanowaniem treści programu nauczania.

14. W zakresie działalności wychowawczej szkoła:

a)  służy rozwijaniu wśród uczniów miłości Ojczyzny,

b) kształtuje postawy osobowe i społeczne oparte na uniwersalnych zasadach etyki przygotowuje uczniów do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności, wskazuje alternatywy dla zagrożeń społecznych młodego człowieka,

c)  upowszechnia zasady tolerancji, wolności sumienia i poczucia sprawiedliwości,

d)  kształtuje postawy patriotyczne,

e)  sprzyja zachowaniom proekologicznym,

f)  umożliwia uczniom podtrzymanie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,

g) szanuje indywidualność uczniów i ich prawo do własnej  oceny rzeczywistości,

     h) budzi szacunek do pracy, w tym także poprzez dobrze zorganizowaną pracę na rzecz  szkoły i środowiska.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba